rebel-1-nahled Koloběžka Kostka Rebel se hodí spíše na menší vzdálenosti. Tak akorát dojet do práce a zpátky domů. Delší výlety si s ní neužijete, budete nadávat na malou plošinu pro nohy a zbytečně se nadřete. Oceníte však nízkou váhu, skladnost a elegantní moderní design.

Design

Před první vyjížďkou jsem koukal na koloběžku a styděl jsem se vyjet ven. Na řídítkách visela černá velká taštička. Ve svém, stále ještě náctiletém věku, bych si připadal jako taťka na výletě. Taštička je naštěstí přidělána suchým zipem, a tak se dá odepnout. Když jsem tak učinil, najednou se mi design koloběžky líbil. Tenký rám mezi řídítky, na kterém prve visela taštička, dodává větší pocit stability. Odbourává pocit jízdy na Chopperu a koloběžku jezdec podvědomě lépe ovládá.

Řídítka mají molitanová držadla, což je pro svou měkkost pohodlné, avšak jede-li jezdec v dešti, stávají se najednou nepříjemnými. Vhodně zvolené kombinace barev v podobě červená s bílou, nebo černá s bílou dodávají koloběžce eleganci. Hezká barva a klasická kostkovská konstrukce jezdce zviditelní tak, že se málokdo za koloběžkou neohlédne.

Obrovskou výhodou je reflexní barva, která je vhodně umístěna po obvodu kol, tak jak je to dnes běžné u mnoha koloběžek. Pokud se zešeří, je koloběžka z auta i tak dobře vidět a jezdec je relativně v bezpečí. Když si k tomu nezapomene vzít ani blikačku a přední světlo, nepotřebuje už snad ani odříkávání otčenáše, když jede po hlavní silnici.

Jízda

Koloběžka je menších rozměrů, což je zvláště ve městě značná výhoda. Na délku měří pouhých 120 centimetrů. S Rebelem tedy není problém cestovat hromadnou dopravou bez zlých pohledů spolucestujících a blokování velkého prostoru. U tohoto typu je však dominující předností nízká váha. Vzhledem k tomu, že koloběžka váží pouhých pět a půl kilogramu, není problém ji vzít do jedné ruky bez týdenní přípravy v posilovně. Nízkou váhu lze ocenit nejen na schodech, ale i při ve městě tak běžném vyskakování a seskakování z obrubníků, nebo třeba přeskakování výmolů na vozovce. Jezdec se méně nadře a nenamůže si ruce, jak tomu často bývá u modelů s vyšší hmotností.

Nic však není tak dokonalé, jak se zdá. Již zmiňovaná velikost koloběžky je v některých případech ke škodě. Přední kolo velikosti 16" a menší zadní 12" jsou na delší cesty hotové peklo. Člověk se zbytečně nadře, vypotí hektolitry potu a je rád, že dojel. Oproti delším koloběžkám nemá jezdec mimo kopců dolů prakticky žádnou chvíli pro odpočinek. Z tohoto důvodu je koloběžka vhodná spíše do města a na menší vzdálenosti. Vyzkoušel jsem přibližně desetikilometrovou trasu a bylo to tak akorát. Tuto koloběžku bych tedy doporučil na městské popojíždění do práce, nebo třeba do školy.

Dalším problémem, se kterým se jezdec musí potýkat, je špatná koordinace, když koloběžku ovládá jen jednou rukou. Koloběžka je malá a díky tomu se ráda stáčí pod rukama tam, kam by si jezdec tak úplně nepřál. Jde o to si na koloběžku zvyknout. Zhruba po půl hodince jízdy si je člověk jistější. Problém s dáváním znamení odbočení na vozovce s dlažebními kostky však přetrvává i u zkušenějších jezdců. Tento problém jsem bohužel zatím nevyřešil, ale už mám zkušenost, že když jezdec nepřekoná svůj strach a namísto znamení odbočení se křečovitě drží řídítek, padne oku policisty v nemilost.

Nášlap je zlo

rebel-2 Co je však na této koloběžce opravdu nepromyšlené, je nášlap. Na délku má pouhých 40 centimetrů, tudíž se většina lidí pohodlně neuvelebí a pokud chtějí mít na nášlapu obě nohy, musí stát bokem. Problémem však není pouze délka. Nášlap je z hladkého kovu a postrádá jakékoli zdrsňující části, jak je tomu u většiny ostatních koloběžek. Pokud je tedy mokro, jezdci velmi jednoduše sjede noha z nášlapu a už se válí po zemi. Úplně stačí během jízdy šlápnou do mělké louže a poté si prohodit nohy. Osobně mi byla osudná hned první projížďka.

Cena

Cena, která přesahuje něco málo přes osm a půl tisíce je na hraně. Je nutné si dobře zvážit, zda koloběžku člověk využije tak často, aby se mu koupě vyplatila. Například podobně velká, ale těžší koloběžka Tour Classic vyjde totiž zhruba o tři tisíce levněji.

Video: Jak se jezdí na Rebelovi


««« Předchozí text: Omyl Následující text: SKALP »»»


Plusni to!

Ukaž článek kámošům!

Tweetuj!

Úterý 9. 07. 2013, 01.39 | Video, Adrenalin, Koloběžky | 529x přečteno



comments powered by Disqus