mercedes-15–2-nahled Měl jsem možnost vyzkoušet si jízdu v Mercedesu GL série. Nejsem boháč, takže auta, která jsem měl doposud možnost řídit byly typu Panda, ojetý Opel, starší Ford s vadným motorem a nejluxusnější bylo Mondeo od Forda. Na předváděcí akci Mercedesů jsem si vybral největší model, který byl zapůjčení. Sedl jsem si za volant, vedle si sedla má přítelkyně, na kterou jsem snad udělal dojem jen v tom, že jsem uřídil cestu od skokanských můstků v Liberci na Ještěd a zpět bez úhony. Dozadu si sedl technik od Mercedesu. Má první otázka byla, jakže se auto vlastně startuje. Mělo automatickou převodovku, což jsem sice očekával, ale netušil jsem, kde co je. Navíc tlačítek, páček a ukazatelů bylo nejen na místě řidiče asi miliarda. Bylo mi vysvětleno základní ovládání – tedy jak se rozjet a upravit sedačku – a rozjel jsem se.

Vzhledem k tomu, že auto mělo dieselový pohon, málem se ve velkém stoupání zastavilo (tehdy bych už dávno řadil) a poté se rozjelo rychle jako řidič od PPL. Je fakt, že i na zasněžené cestě s občasným ledem v zatáčkách se jelo krásně. Nebyl jsem tedy tak drzý, abych si zkusil auto zastavit v kopci, ale věřím, že kdyby to nebylo na čistém ledu, rozjel bych se.

Překvapilo mě i jak snadno jsem byl v tomto modelu auta schopen odhadovat vzdálenosti protijedoucích aut a uvědomovat si, kde auto začíná a kde končí. Vzpomněl jsem si na svého tátu, který mi nejspíš dodneška nezapomněl odřený bok auta s přesahy a koulí. Kdyby si byl býval koupil „Meďoura“, mohlo se mít vše jinak.

Závěrem bych doplnil dojem spolujezdkyně. Ta si prý jízdu užila a když se podívala na střešní okénko, tak se prý cítila jako v reklamě. Po vyslechnutí jejich dojmů jsem se pousmál a potvrdil si, že jsem skutečně vzorový typ mužského pokolení. Střešního okénka jsem si nevšiml. A vlastně – ani by mě to v tu chvíli nezajímalo. Důležité pro mě byly pedály, volant a jak jinak, než rádio.

obrazek obrazek obrazek

««« Předchozí text: Dvaadvacítka Následující text: Mrazík »»»


Plusni to!

Ukaž článek kámošům!

Tweetuj!

Čtvrtek 29. 01. 2015, 16.22 | Akce | 254x přečteno



comments powered by Disqus